קצת על הפרויקט

לזוג, בכירים במינהל הציבורי ובתעשייה ושלושת ילדיהם, היה חזון לשפץ את מבנה המגורים בשכונה בצפון העיר ירושלים. התנאים המרחביים זמנו מגוון אתגרים, בעיקר כי המבנה הוגש לתכנון בתצורה 'מלבנית מוארכת', במידה שעשויה להצר את רוח היצירה והדמיון. בפועל, צורתו המלבנית המגבילה של המבנה, שמשה כהשראה להפיכתו כציר בסיס בתכנון. המלבניות שבה ועולה כמוטיב משתחזר מרחבי, בחללים הפנימיים.

כדי להעצים את אשליית הגודל המרחבית, הוחלט לצמצם את שטחה הגדול של הגינה, מבלי לפגום בהכנסתה כרכיב בעיצוב אל המרחב הפנימי, על ידי יצירת קירות זכוכית בממשק עם המטבח והסלון, שהם ליבת המבנה. 

הקבלן המבצע נתקל בקשיים משמעותיים להשלים את העבודה באמות המידה שנקבעו, בעיקר לאור מורכבות הביצוע שדרשה דיוק, עדינות ותשומת לב מרבית. במקרה זה צוות התכנון התערב בוידוא הליכי הביצוע, והפרויקט נמסר לפי אותן אמות מידה שנקבע עם הלקוחות, ללא פשרות.

מערכת היחסים המיוחדת שנרקמה עם הלקוחות, אפשרה את החלתם של שינויים רבים. הלקוחות בחרו להביע אמון רב, גם כשהתכנון נדמה כ'בלתי-אפשרי', והראייה המרכזית לאמון זה היה בבחירה החוזרת שלהם בצוות התכנון להקמת פרויקט מגורים נוסף. המעשה התכנוני מתווך את ה'פער' לכאורה בין מרחב החלום, התעוזה והתשוקה של הנפש, לבין התוצר הפרקטי, שהוא לעולם ביטוי אחראי שלו.

גלילה לראש העמוד
התחל שיחה
1
צריכים עזרה?
שלום!
איך אוכל לעזור לך?
Call Now Button דילוג לתוכן